معیوبین و معلولین فراموش شده افغان در کنفرانس کابل
انجیلا هاشم هدایت انجیلا هاشم هدایت

بسم الله الرحمن الرحيم

 

 

خانم کلینتون، وزیر خارجه ایالات متحده امریکا دیروز به اتفاق ۶۹ کشور دنیا و بشمول افغانستان از بین بردن فساد اداری،  از بین بردن تولید مواد مخدره و حقوق زنها در افغانستان سخن گفت. اما او و دیگرانش، افغانهای معیوب و معلول و خانمان بیوه و اطفال یتیم و بی سرپناه را کاملاً فراموش کردند.

 

خانم کلینتون،

 

 چرا از ما معیوبین و معلولین یادی نکردید؟ آیا شما با آقای کرزی فقط ۵ دقیقه راجع به وضیعیت خیلی بد

 زنده گی ما در تمام عرصه ها زنده گی ما صحبت کردید؟ آیا میدانید که یک معیوب بدون پاها، بدون کار ۳۰۰ افغانی ماهانه کمک میشوند، در حالیکه کرایه خانه  درخرابترین نقطه کابل کمتر از ۳۰۰۰ افغانی نمیباشد؟

آیا از خانم بیوه نابینا با ۳ طفل اش که ازطرف هیچ کدام شماها، هیچ نوع کمک نمیشود، یاد کردید؟؟ نخیر.

آیا میدانید که وزارت معیوبین و معلولین ۴ ماه میشود که کاملاً فلج است؟ چی پلان برای بیهبودی زنده گی ما دارید؟ آیا شما ها کدام لحظه از آن مردان که به تشویق شما به جنگ بنام آزادی فرستاده و معیوب شد، یاد کردید؟ آیا بفکر کمک او بودید؟ نخیر.!چرا شماها از خانمان بیوه و اطفال یتیم و بی سرپناه که خودتان  شوهرش را بنام آزادی به جنگ تشویق کردید، یاد نمیکنید؟ و برای بهبود حداقل زیر بنای اولیه زنده گی آنها نمیکوشید؟؟

 

چرا شما از بین بردن چیزها حرف میزنید که خودتان در پشت پرده فریب سیاست در انکشاف آن میکوشید؟

 

چرا از حقوق خانمان افغان فریاد میکنید در حالیکه خودشما مدارس افراطگرایی که با اسلام اصلاً ربط ندارد، در پاکستان حمایت منیماید؟ من دخت جوان معیوب افغانم. من به حقوق و آزادی غربی هیچ ضرورت ندارم و متعیعقین هستم تا زمانیکه از طفل نوزاد تا به مرد کهن سال ما حقوق خودرا توسط خودشان و به مرورزمان بدست نیاوریم، شما با فرستادن پول تان به انجمن ها تان چیزی کرده نمیتوانید.

چرا شما از بین بردن طالب سخن میگوید، درحالیکه خودتان آنها را درپشت صحنه سیاه سیاست  آنهاراحمایت میکنید. چرا شما از بین بردن مواد مخدره سخن میگوید، درحالیکه اگر ما کشت مینمایم، خودشما در انکشاف تولید آن و فروختن آن به دیگر کشورها کمک مینماید؟

 

به امید آنروزیکه آفتاب صلح و آزادی در آسمان افغانستان بدرخشد و زنده گی معیوبین ما خوب شود و از اذیت ها مختلف نجات یابند.

 

انجیلا هاشم هدایت از کابل

۳۰/04/۱۳۸۹


July 21st, 2010


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسايل اجتماعي